Board SKills

screenshot
Eng

Name: Board Skills
Partners: The bettermaking Ifjúsági Alapítvány (Hungary), NIE (Bulgaria), Interaktiva (Croatia), Dear Future Self (Romania), EuroMuévete (Spain)
Duration: 19.07.2024 – 28.07.2024
Place: Balatonszemes, Hungary

Hun

Név: Board Skills
Partnerek: The bettermaking Ifjúsági Alapítvány (Magyarország), NIE (Bulgária), Interaktiva (Horvátország), Dear Future Self (Románia), EuroMuévete (Spanyolország)
Időtartam: 2024. 07. 19. – 2024. 07. 28.
Helyszín: Balatonszemes, Magyarország

Objectives

To develop the soft skills of young people through non-formal learning methods and help them identify the skills they already have, in order to help them find a better job in the labor market.

Célkitűzések

Fiatalok soft skilljének fejlesztése, illetve a már meglévő skillek azonosításának elősegítése, annak érdekében hogy könnyebben el tudjanak helyezkedni a munkaerőpiacon.

About the project

The first day of the activity was about getting to know each other, team building, rule making, Erasmus+ guidelines and Youthpass. Most of these activities were carried out by the participants and the group leaders. The aim of these two days was to create a safe space where young people can learn in a relaxed environment. The activities were playful and required active participation from the young people. An important part of the daily activities and a mandatory element were the energizers before the workshops, the evening reflections led by the group leaders and the international evenings where the young people could learn about each other’s cultures in an interactive way.

From the second day of the programme, the Romanian group led by the young people explored multilingual, personal, social and learning competences, and in the afternoon the Croatian group led by the young people explored civic competences through a variety of non-formal means. On the third day of the programme, the young people were able to deepen their knowledge of entrepreneurship, cultural awareness and expression and STEM competences, led by the Croatian and Spanish groups.

On the fourth day, the participants were introduced to digital and literacy competences by the Bulgarian team and to the Learning out of Box collection of games by the Hungarian team. The aim of these days was for the young people to go into more detail on a particular competence and explore its different aspects in a playful way.

In the following days, from the fifth to the seventh day, they had the opportunity to design their own board game in international groups, summarizing what they had learned and drawing conclusions, which would develop one or more competences. On the seventh day, the young people had the opportunity to try out these board games.

And on the eighth and ninth days, they reflected on what they had learned during the youth exchange, summarizing what they had learned, finding out who their secret friends were and making plans for the future.



A projektről

A tevékenység nulladik és első napja az ismerkedésről, a csapatösszerázásról, a szabályalkotásról, az Erasmus+ irányelveiről és a Youthpassról szólt. Ezeknek a tevékenységeknek a nagyrésze a résztvevők, illetve a csoportvezetők által valósult meg. Ennek a két napnak a célja az volt, hogy a biztonságos teret alapozza meg, ahol a fiatalok nyugodt körülmények között tudnak tanulni. A tevékenységek játékos módon valósultak meg, és aktív részvételt igényeltek a fiataloktól. A mindennapok fontos része és kötelező eleme volt a workshopok előtti energizerek, az esti reflexiók, amelyeket a csoportvezetők vezettek, illetve a nemzetközi estek, amikor a fiatalok egymás kultúrájával ismerkedhettek meg interaktív módon.

A program második napjától a román csoport vezetésével a többnyelvűségi, a személyes, szociális és a tanulás elsajátítására vonatkozó kompetenciákban, illetve délután a horvát csoport vezetésével az állampolgári kompetenciában merülhettek el a fiatalok különböző nem formális eszközök segítségével. A harmadik programnapon a vállalkozói, kulturális tudatosság és kifejezőkészség, valamint a STEM kompetenciákban tudtak elmélyülni a fiatalok a horvát és a spanyol csoport vezetésével.

A negyedik napon a digitális és írás-olvasás kompetenciákkal ismerkedtek a résztvevők a bolgár csapat vezetésével, illetve megismerték a Learning out of Box című játékgyűjteményt a magyar csapat vezetésével. Ezeknek a napoknak a célja az volt, hogy részletesen elmélyüljenek a fiatalok egy-egy kompetenciában, és játékos módon felfedezzék azoknak a különböző oldalait.

Az ezután következő napokban, vagyis az ötödik naptól a hetedik napig lehetőségük volt nemzetközi csoportokban, a tanultakat összegezve, a következtetéseket levonva megtervezni a saját társasjátékukat, ami egy vagy akár több kompetenciát is fejleszt. A hetedik napon ezeknek a társasjátékoknak a kipróbálására volt lehetőségük a fiataloknak.

A nyolcadik és kilencedik nap pedig az ifjúsági cserén tanultakról szólt, ahol összegeztük, miben fejlődtek, megtudták, ki volt a titkos barátjuk, és terveket szőttek a jövőre nézve is.

Videos

The project „Board Skills” was financed with the support of the European Commission through Erasmus+ Programme. This blog reflects only the author’s views, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

A „Board Skills” projekt az Európai Bizottság támogatásával jött létre, az ERASMUS+ Programon keresztül. Jelen bejegyzés csak a szerkesztő nézőpontját osztja meg, a Bizottság semmilyen formában nem vonható felelősségre az itt feltüntetett információkért.

eu flag erasmus black